An epidemiological study of cerebral palsy in Western Australia, 1956-1975. II. Spastic cerebral palsy and perinatal factors.

2008 
SUMMARY This case: control study demonstrates that although the incidence of spastic cerebral palsy is falling in Western Australia, the contribution made by low-birthweight and small-for-dates infants who have significant neonatal morbidity, and who have been treated in neonatal intensive care units, has increased significantly. This points to factors other than care being important in diminishing the incidence of spastic cerebral palsy. Further falls in incidence may only result from improvements in the management of the very small and very sick neonate, and preventive programmes aimed at preterm births. Obstetric intervention and fetal distress were more frequent in recent cerebral-palsy cases than in the controls. Thus, falling neonatal mortality among low-birthweight infants in Western Australia coincided with an increased incidence of spastic cerebral palsy in these infants, despite an over-all drop in the incidence of cerebral palsy. RESUME Etude epidemiologique de 'infirmite motrice cerebrale dans 'Australie Occidentale 1956–1975. II: IMC spastiques et facteurs perinataux Cette etude montre qu'en depit 'une diminution de 'IMC spastique en Australie Occidentale, il y a eu une augmentation significative de la part liee au faible poids de naissance ou aux nourrissons de petit poids pour le terme ayant eu une morbidite neonatale significative avec orientation vers une pouponniere de soins speciaux. Cela suggere que des facteurs autres que des soins generaux aux nouveaux-nes peuvent jouer un role important dans la diminution de la frequence de 'IMC. Une plus forte reduction de cette frequence peut provenir seulement 'ameliorations dans le traitement de nouveaux-nes tres petits et tres souffrants et de programmes preventifs vis a vis des naissances prematurees. 'intervention obstetricale et la detresse foetale apparaissent plus frequemment dans les cas recents 'IMC que chez les controles. Ainsi, la chute de la mortalite neo-natale chez les nouveaux-nes de faible poids de naissance en Australie Occidentale a coincide avec un taux accru 'IMC spastiques chez ces nouveaux-nes, en depit 'une diminution globale de la frequence de 'IMC. ZUSAMMENFASSUNG Eine epidemiologische Studie der Cerebralparese in West-Australien, 1956–1975. II: Spastische Cerebralparese und perinatale Faktoren Diese Studie zeigt, das trotz der abnehmenden Haufigkeit der spastischen Cerebralparese in West-Australien eine signifikante Zuwachsrate durch Kinder mit sehr niedrigem Geburtsgewicht oder hypotrophe Kinder zu verzeichnen war, die eine hohe neonatale Morbiditat haben und die in besonderen Pflegeheimen betreut wurden. Dies spricht dafur, das auser der Sauglingspflege noch andere Faktoren von Bedeutung sind, um die Haufigkeit der Cerebralparese zu verringern. Weitere Reduzierung der Haufigkeit kann nur durch eine Verbesserung der Behandlungsmoglichkeiten sehr kranker und sehr kleiner Neugeborener erlangt werden und durch Programme, die eine vorzeitige Geburt zu verhindern suchen. Geburtshilfliche Eingriffe und fetale Notsituationen waren bei den letzten Fallen mit Cerebralparese haufiger als bei den Kontrollen. Die absinkende neonatale Mortalitat bei Sauglingen mit niedrigem Geburtsgewicht in West-Australien ging mit einer Zunahme der spastischen Cerebralparese bei diesen Sauglingen einher, obwohl die Gesamthaufigkeit der Cerebralparese gefallen ist. RESUMEN Estudio epiedemologico sobre la paralisis cerebral en Australia Occidental, 1956–1975. II: Paralisis cerebral infantil y factores perinatales Este estudio demuestra que aunque la incidencia de la paralisis cerebral espastica esta disminuyendo en Australia Occidental, ha habido una contribucion significativamente aumentada a partir de ninos con bajo peso al nacer o pequenos por la edad que tenian una morbilidad neonatal significativa y que habian sido tratados posteriormente en unidades de cuidado especial. Eso sugiere que hay otros factores ademas del cuidado en el nino, que son importantes en la disminucion de la incidencia de la paralisis cerebral. Una reduction mayor en la incidencia puede ser solamente el resultado de mejoras de la manera de tratar a los ninos muy pequenos y a los muy enfermos y en los programas preventivos orientados hacia los nacimientos de pretermino. La intervencion obstetrica y distress fetal occurrian con mayor frecuencia en los casos recientes de paralisis cerebral que en los controles. Asi pues la disminucion de la mortalidad neonatal en los lactantes de bajo peso al nacer de Australia Occidental han coincidido con un aumento de la frecuancia de la paralisis cerebral espastica en estos ninos, ha pesar de una caida global en la incidencia de la paralisis cerebral.
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