Enuresis: a Descriptive Analysis and a Controlled Trial

2008 
SUMMARY A descriptive analysis is provided of a group of 94 enuretic school-children between 8 and 10 years of age, and the results of a clinical trial of treatment are reported. The descriptive analysis revealed that there was an excess of males in the group, that there had been a slight delay in the attainment of a major motor milestone (learning to walk), and that there was an excess of children from the lower social class. It was also found that in one-third of the families one parent had an emotional disturbance, and approximately 30 per cent of the children themselves were rated as being psychiatrically disturbed. In more than 60 per cent of the cases there was a family history of delayed bladder control, and more than 75 per cent of the children in the study had primary enuresis. This analysis suggests that enuresis is basically a delayed learning of a habit pattern and that there may also be an important familial component involved. It is concluded that the major factor in enuresis is a disorder of development, which may be compounded by psychological features. For the controlled trial, the children were randomly divided into three groups: the first was treated with imipramine (‘Tofranil’), the second with a pad and buzzer technique, and the third with a placebo. The children were assessed at the beginning of treatment, at one month while on treatment, at two months when treatment ended, and at follow-up four months after treatment had begun. In the imipramine group, there had been an almost immediate improvement after treatment started, but the improvement was poorly maintained when the drug was stopped. In the pad and buzzer group, improvement was slower to begin but was well maintained after treatment stopped. There was a slow but surprisingly well-maintained improvement in the group given the placebo. RESUME Enureie: Analyse descriptive et essai controle de traitement Cette etude fournit une analyse descriptive d'un groupe de 94 ecoliers enuretiques de 8 a 10 ans et rapporte les resultats d'un essai controle de traitement. L'analyse descriptive revele un exces de garcons dans le groupe, un leger retard dans les acquisitions motrices essentielles (marche) et un exces de cas dans la classe sociale la plus simple. Il a ete observe que dans un tiers des familles, l'un des parents avait des troubles emotifs et aproximativement 30 pour cent des enfants eux-memes ont ete classes comme ayant des manifestations psychiatriques. Dans plus de 60 pour cent des cas, il a ete note des antecedents familiaux de retard de controle vesical et que 75 pour cent des enfants du groupe avait une enuresie primaire. Cette analyse suggere que l'enuresie releve fondamen-talement d'un retard d'apprentissage et qu'un facteur familial important peut etre associe. Il est conclu que le facteur majeur de l'enuresie est un trouble du developpement dans lequel peuvent intervenir des facteurs psychologiques. Pour l'essai de traitement, les enfants ont ete divises en trois groupes: le premier groupe traite par imipramiae (‘Tofranil’), le second par avertisseur sonore et le troisieme par placebo. Les enfants ont ete examines en debut de traitement, au bout d'un mois, puis au bout de deux mois a la fin du traitement et une derniere fois quatre mois apres le debut du traitement. On a pu observer une amelioration quasi immediate par l'imipramine mais avec un maintien de resultats tres mediocre a 1'arret de la prise du medicament. Dans le groupe traite par avertisseur sonore, les resultats ont ete plus lents a se manifester mais se sont bien maintenus a l'arret du traitement. Le groupe traite par placebo a presente une legere amelioration qui s'est bien maintenue par la suite. ZUSAM MENFASSUNG Enuresis: Eine beschreibende Analyse und ein kontrollierter Versuch Diese Studie gibt eine beschreibende Analyse von einer Gruppe von 94 enuretischen Schulkindern zwischen 8 und 10 Jahren und berichtet uber die Ergebnisse eines kontrollierten Behandlungsversuches. Die descriptive Untersuchung zeigte, das in der Gruppe ein Uberschus an mannlichen Probanden war, da s die Entwicklung der wichtigsten motorischen Fahigkeiten verzogert erfolgte (laufenlernen) und da s die Mehrzahl der Falle aus niedrigen sozialen Schichten kam. Man fand, da s bei einem Drittel der Familien ein Elternteil emotionale Storungen hatte und da s etwa 30 Prozent der Kinder selbst als psychisch gestort beurteilt wurden. Mehr als 60 Prozent der Falle hatte in der Familienanamnese eine verspatete Blasenkontrolle und mehr als 75 Prozent der Kinder in dieser Studie hatten eine primare Enuresis. Diese Analyse stellt zur Diskussion, da s die Enuresis grundsatzlich ein verzogertes Erlernen eines Gewohnheitsmusters darstellt und da s au serdem eine wichtige familiare Komponente beteiligt ist. Es wird angenommen, da s eine Entwicklungsstorung der wichtigste Faktor fur die Enuresis ist, die sich moglicherweise aus psychologischen Faktoren zusammensetzt. Fur den kontrollierten Versuch wurden die Kinder in drei Gruppen eingeteilt: die erste wurde rnit Imipramin (‘Tofranil’) behandelt, die zweite mit der Kissen und Summ-technik und die dritte mit einem Placebo. Die Kinder wurden untersucht beim Behandlungsbeginn, nach einem Monat unter der Therapie, nach zwei Monaten kurz nach Absetzen der Therapie und nach vier Monaten Beobachtung seit Therapiebeginn. Es zeigte sich eine fast sofortige Besserung bei den Fallen, die mit Imipramin behandelt wurden, jedoch rezidivierten diese fast vollstandig nach Absetzen des Praparates. Bei der Gruppe rnit Kissen und Summtherapie stellte sich die Besserung langsamer ein, blieb jedoch nach Beendigung der Behandlung bestehen. Bei den mit Placebo behandelten Kindern fand sich eine langsame aber bestandige Besserung.
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