Temporal lobectomy in early childhood

1992 
Summary: Children with medically resistant temporal lobe seizures that persist into adolescence often experience psychosocial deterioration and medical morbidity. It is therefore especially important to evaluate the contribution of surgical therapy in preadolescent children. We describe our experience with temporal lobectomy in 16 children <12 years (mean age 7 years) who had intractable seizures of temporal lobe origin. Structural lesions were identified on neuroimaging studies in 11 patients. In all patients, the standard anterior temporal lobectomy was tailored according to the extent of the lesion and epileptogenic field. At follow-up, 11 children were seizure-free, three were 90% improved, one was 50% improved, and one was unchanged. Neuropathological abnormalities were identified in virtually all children. Prenatally acquired abnormalities of neurogenesis were the most common, whereas mesial temporal sclerosis was found in only two children. We conclude that tailored temporal lobectomy in the first decade of life is highly beneficial in carefully selected children with medically refractory seizures. RESUMEN Los ninos con ataques del lobulo temporal resistentes al tratamiento medico que persisten durante la adolescencia presentan con frecuencia un deterioro psicosocial y morbilidad medica. Es pues especialmente importante la valoracion de la contribucion de la terapia quirurgica en los ni˜oacute;s preadolescentes. Los autores describen su experiencia con lobectomia temporal en 16 ninos por debajo de los 12 anos (edad media = 7 anos) que tenian ataques intratables originados en lobulo temporal. Las lesiones estructurales se identificaron mediante estudio de neuroimagen en 11 pacientes. En todos los enfermos se practico una lobectomia temporal anterior standard cuantificada de acuerdo con la extension de la lesion o del foco epileptogenico. Durante el seguimiento, 11 ninos no presentaron mas ataques, 3 mostraron una mejoria del SO%, 1 mejoro en un 50% y en 1 no se observo ningun cambio. Las anomalias neuropatologicas fueron identificadas en la mayoria de los ninos. Las anomalias prenatales de neurogenesis fueron las mas comunes mientras que la esclerosis temporal medial se encontro solamente en 2 ninos. Los autores concluyen que la lobectomia temporal adecuada a cada caso y practicada en la primera decada de la vida es altamente beneficiosa en ni˜oacute;s cuidadosamente seleccionados con ataques refractarios a tratamiento medico. ZUSAMMENFASSUNG Kinder mit therapieresistenten Temporallappenanfallen, die bis zur Adoleszenz fortbestehen, erfahren haufig einen psychosozialen Abbau. Es ist deshalb besonders wichtig, den Beitrag der chirurgischen Therapie bei praeadoleszenten Kindern zu werten. Wir schildern unsere Erfahrung mit temporaler Lobektomie bei 16 Kindern unter 12 Jahren (mittleres Alter 7 Jahre) mit therapieresistenten Anfallen temporalen Ursprungs. Bei 11 Patienten wurden strukturelle Lasionen durch bildgebende Verfahren festgestellt. Bei allen Patienten wurde eine ubliche anterior-temporale Lobektomie entsprechend der Ausdehnung der Lasion und des epileptogenen Feldes durchgefuhrt. Bei der Folgeuntersuchung waren 11 Kinder anfallsfrei, 3 zeigten eine 80%-ige Besserung, 1 Kind eine 50%-ige Besserung und 1 Kind zeigte keine anderung. Neuropathologische Auffalligkeiten waren praktisch bei allen Kindern vorhanden. Pranatal entstandene Abnormalitaten der Neurogenese waren am haufigsten, eine mesiale temporale Sklerose wurde nur bei 2 Kindern gefunden. Wir schluβfolgern, daβ eine angepasste temporale Lobektomie in der ersten Lebensdekade von groβem Nutzen bei sorgfaltig ausgewahlten Kindern mit therapie resistenten Anfallen ist.
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