A Comparative Controlled Study Between Carbamazepine and Diphenylhydantoin in Psychomotor Epilepsy

1976 
UMMARY A double-blind study of the antiepileptic effect and side effects of carbamazepine (CARB) and diphenylhydantoin (DPH) was undertaken in 38 patients with psychomotor epilepsy and without grand mal epilepsy except for a single previous seizure. The patients were treated with CARB and DPH only, each in periods of 16 weeks and with a crossover of 4 weeks. The initial dosage of 6 mg/kg DPH or 15 mg/kg CARB was corrected according to the serum values aiming at therapeutic intervals of 8–16 mg/1 DPH and 6–10 mg/1 CARB. The trial had to be discontinued in 12 patients. The effect of the two drugs in preventing psychomotor seizures was the same. Some patients, however, had considerably fewer seizures while on CARB; others had fewer seizures on DPH. It seems advisable, therefore, to try both drugs separately before proceeding to combined medication. During CARB treatment the selected therapeutic interval was more easily reached and maintained than during DPH. During the latter treatment, one-third of the monthly serum value determinations were below the level in spite of dosage corrections. Side effects were equally mild and occurred as often during DPH as during CARB treatment. RESUMEN Se ha realizado un estudio doble ciego para valorar los efectos antiepilepticos y los signos toxicos de la carbamazepina (CARB) y de la difenilhidantoina (DPH) en 38 enfermos con epilepsia psicomotora y sin epilepsia gran mal con la excepcion de una sola convulsion previa. Los enfermos fueron tratados exclusivamente con CARB y DPH durante periodos de 16 semanas cada uno con 4 semanas de tratamiento cruzado. La dosis inicial de 6 mg/Kg de DPH o 15 mg/Kg de CARB fue corregida segun los niveles sericos y tendiendo a alcanzar intervales terapeuticos de 8 a 16 mg/L de DPH y 6 a 10 mg/L de CARB. Este estudio tuvo que ser interrumpido en 12 enfermos. El efecto de ambas medicaciones fue el mismo en lo que se refiere a la prevencion de los ataques. Sin embargo algunos enfermos tuvieron muchos menos episodios con la CARB y otros con la DPH. Por esta razon es aconsejable ensayar ambas drogas por separado antes de proceder a la combinacion medica-mentosa. Los intervalos terapeuticos se alcanzaron y se mantuvieron con mas facilidad durante el tratamiento con CARB que con la DPH. Durante el tratamiento con DPH, un tercio de las determinaciones mensuales de los valores sericos resultaron inferiores al valor deseado a pesar de las correcciones de las dosis. Los efectos toxicos fueron poco intensos e igualmente frecuentes durante los dos tratamientos. ZUSAMMENFASSUNG Doppelblindstudie der antiepileptischen Wirkung und der Nebenwirkungen von Carbamazepin (CARB) und Diphenylhydantoin (DPH) an 38 Pa tien ten mit psychomotorischer Epilepsie aber ohne Grand-Mal-Anfaile mit Ausnahme eines einzelnen fruheren Anfalls. Die Patienten wurden nur mit CARB und DPH behandelt; jedes Medikament wurde in Perioden von 16 Wochen mit einem cross-over von 4 Wochen verabfolgt. Die Initialdosis von 6 mg/kg DPH oder 15 mg/kg CARB wurde entsprechend den Serumspiegeln angepasst, um therapeutische Bereiche von 8–16 mg/1 DPH und 6–10 mg/1 CARB zu erzielen. Bei 12 Patienten musste der Versuch abgebrochen werden. Beide Medikamente waren hinsichtlich der Vermeidung psychomotorischer Anfalle gleichermassen wirksam. Einige Patienten hatten jedoch betrachtlich weniger Anfalle unter Carbamazepin, einige unter DPH. Es scheint daher ratsam, jedes Medikament getrennt zu versuchen, ehe eine kombinnerte Behandlung eingeleitet wird. Der therapeutische Dosierungsbereich wurde wahrend CARB Behandlung leichter erreicht und aufrechterhalten als mit DPH. Unter der DPH-Behandlung lag 1/3 der monatlichen Serumbestimmungen unterhalb des ange-strebten Spiegels trotz entsprechenden Dosi-erungskorrekturen. Die Nebenwirkungen waren geringfugig und traten ebenso haufig bei DPH und unter CARB auf.
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