Post‐Mortem Mycological Investigation of 100 Cancerous Patients

2009 
Summary A fungal analysis has been performed on cadavers of 100 patients dead of neoplasic diseases taken at random from May 1967 to January 1969. Every patient had received antibiotics, corticosteroids, antimitotics and/or some radiations. On every cadaver, 19 sterile specimens were taken. Their culture produced 16 different species of fungi: nine species were Candida. Ten patients gave a completely negative result as far as fungi were concerned. Candida albicans was present in 78.9% of all cultures. A quantitative as well as qualitative study of the results allow the following conclusions: 1o with one exception, C. albicans was present in the digestive tract if it was isolated from any other organ; 2o as far as C. albicans is concerned the digestive tract can be divided in three areas: a superior one with the mouth, oesophagus and stomach, a middle one with the small intestine and the caecum, and an inferior one with the sigmoid. The middle area contains a quantity of C. albicans slightly superior and the sigmoid a quantity slightly inferior to the half of the content of the superior area. In the superior area it is the stomach which produces the highest number of positive results and is the main reservoir for C. albicans. It is rather obvious that any drug given to reduce C. albicans must be active in the stomach and be resistant to the gastric juice. Zusammenfassung Von Mai 1967 bis Januar 1969 wurden die Leichen von 100 an neoplastischen Erkrankungen verstorbenen, nicht ausgesuchten Patienten auf Pilze untersucht. Alle Patienten hatten Antibiotika, Kortikosteroide, Antimitotika und/oder Bestrahlungen erhalten. Von jeder Leiche wurden 19 Proben steril entnommen. Die Kultur ergab 16 verschiedene Pilzarten: 9 davon gehorten zur Gattung Candida. Bei 10 Patienten war das Ergebnis mykologisch vollstandig negativ. Candida albicans wurde in 78,9 % aller Kulturen gefunden. Sowohl quantitative als audi qualitative Unter-sudiungen der Ergebnisse erlauben folgende Sdilusfolgerungen: 1. Von einer einzigen Ausnahme abgesehen, fand sidi C albicans audi im Digestions-trakt, wenn die Isolierung aus irgendeinem anderen Organ gelang; 2. soweit es C. albicans betrifft, kann der Digestionstrakt in drei Bereidie eingeteilt werden: einen oberen mit Mund, Osophagus und Magen, einen mittleren mit dem Dunn-darm und dem Caecum, sowie einen unteren mit dem Sigmoid. Der mittlere Bereidi enthalt etwas mehr C. albicans und das Sigmoid etwas weniger als die Halfte der Menge, die im oberen Bereidi gefunden vurde. Im oberen Bereidi ergibt der Magen die hochsten Befallszahlen; er ist das Hauptreservoir fur C. albicans. Es ist wohl einleuditend, das eine Arznei, die zur Reduzierung von C. albicans gegeben wird, im Magen aktiv und magensaftresistent sein mus. Resumen Desde Mayo de 1967 hasta Enero de 1969 se investigaron hongos en 100 cadaveres no seleccionados de enfermos fallecidos por neoplasias. Todos estos enfermos habian recibido antibioticos, corticoesteroides, antimitoticos y/o radioterapia. De cada cadaver se extra-jeron 19 pruebas en condiciones esteriles. El cultivo mostro 16 distintas especies de hongos: 9 de ellas pertenecian al genero Candida. En 10 enfermos los resultados micolo-gicos fueron negativos. Se hallo Candida albicans en el 78,9 % de todos los cultivos. El estudio cuantitativo y cualitativo de los resultados permite llegar a las siguientes concluciones: 1) Salvo una unica excepcion se hallo Candida albicans tambien en el tubo digestivo cuando ella pudo ser aislada de otros organos; 2) En cuanto a Candida albicans se refiere el aparato digestivo puede ser dividido en tres sectores: uno superior con boca, esofago y estomago, otro medio comprendiendo intestino delgado y ciego y otro inferior con el sigmoide. El sector medio contiene algo mas y el sigmoide algo menos de la mitad de la cantidad de Candida albicans hallada en el sector superior. En el sector superior se halla Candida albicans con mayor frecuencia en el estomago, el es el reservorio principal para Candida albicans. Resulta evidente que un medicamento dado para reducir Candida albicans debe ser activo en el estomago y resistente al jugo gastrico.
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