[Heart Failure Despite Low BNP-Level: Paradoxon or Pathfinder? - - A Case of Pericarditis constrictiva].

2018 
HISTORY AND CLINICIAL FINDINGS:  We elaborate a case of a 48-year old patient of indian descent who presented with shortness of breath, lower extremity edema and ascites in our emergency unit.One year beforehand tuberculous pleuritis was diagnosed and treated in accordance with guidelines. UNTERSUCHUNGEN:  In der Computertomografie des Herzens zeigte sich eine Perikardverdickung mit punktuellen Verkalkungen. Die Echokardiografie und invasive Druckmessung lieferten keine eindeutigen Befunde in Bezug auf eine Pericarditis constrictiva. Eine koronare Makroangiopathie konnte ausgeschlossen werden. Laborchemisch fiel, trotz schwerer kardialer Dekompensation, ein niedriger BNP-Wert auf. DIAGNOSIS:  Due to a typically low BNP-level, pericarditis constrictiva was our suspected diagnosis TREATMENT AND COURSE:  After an intraoperative diagnosis confirmation by our cardiosurgery colleagues, a complete pericardiectomy was performed. In the follow up, the patient presented symptom-free and with normal capacity. CONCLUSION:  In case of incongruent findings, the BNP-level seems to be a useful additional diagnostic tool in the diagnosis of pericarditis constrictiva. FOLGERUNG:  Im Fall von inkongruenten Befunden kann ein niedriger BNP-Wert ein zusatzliches hilfreiches Kriterium zur Diagnosestellung der Pericarditis constrictiva darstellen.
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