Prognostic Value of Pre-treatment F-18 FDG PET Metabolic Metrics in Patients with Locally Advanced Carcinoma of the Anus with and without HIV Infection

2018 
Aim: To investigate the prognostic value of F-18 FDG PET metabolic parameters in patients with anal carcinoma with and without human immunodeficiency virus infection (HIV). Methods: Maximum standardized uptake value (SUV max ), mean standardized uptake value (SUV mean ), metabolic tumor volume (MTV) and total lesion glycolysis (TLG) were obtained on F-18 FDG PET/CT images of treatment-naive patients with locally advanced anal squamous cell carcinoma (ASSC). We compared patients’ characteristics and F-18 FDG PET metabolic metrics between the HIV-infected patients and the HIV-uninfected patients. We did a simple Cox regression analysis followed by a multiple Cox regression analysis to determine factors predictive of death. Results: We studied 33 patients including 21 HIV-infected individuals, mean age = 46.06 ± 12.59, female = 16, males = 17. Median CD4 count among HIV-infected patients was 400.50 cells/mm 3 (IQR: 304.0 – 642.25). HIV-infected patients were younger than the HIV-uninfected patients at the time of diagnosis; 38.71 ± 7.98 vs. 58.92 ± 7.88 respectively, p mean were significant predictors of death. The median overall survival was 44.63 (95 % CI: 34.12 – 55.14) among HIV-infected patients versus 54.65 (95 % CI: 45.73 – 63.57) among HIV-uninfected patients, p = 0.415. Conclusion: HIV-infected patients are diagnosed with ASSC at a younger age compared with HIV-uninfected patients. F-18 FDG PET metabolic metrics especially MTV predicts overall survival in patients with ASCC. There is no difference in the overall survival of HIV-infected and HIV-uninfected patients treated similarly for ASSC. Ziel: Die Untersuchung der prognostischen Bedeutung der F-18 FDG PET metabolischen Aktivitat bei HIV-negativen und positiven Analkarzinom-Patienten. Methoden: Bestimmt wurden maximale standardisierten Uptake-Werte (SUV max ), mittlere standardisierte Uptake-Werte (SUV mean ), das metabolische Tumorvolumen (MTV) sowie die gesamte Tumorlyse-Glukose (TLG) mittels F-18 FDG PET/CT bei behandlungsnaiven Patienten mit lokal fortgeschrittenem Anal-Plattenepithelkarzinom (ASSC). Die Patientencharakteristika und F-18 FDG PET metabolischen Ergebnisse der HIV-positiven und HIV-negativen Patienten wurden verglichen. Eine einfache Cox-Regressionsanalyse gefolgt von einer multiplen Cox-Regressionsanalyse diente der Bestimmung von Faktoren fur Tod. Ergebnisse: Wir untersuchten 33 Patienten, davon 21 HIV-Infizierte, mittleres Alter = 46,06 ± 12,59, Frauen = 16, Manner = 17. Die mediane CD4-Zahl unter den HIV-Patienten war 400,50 Zellen/mm 3 (IRQ: 304,0 – 642,25). Die HIV-infizierten Patienten waren junger als die HIV-negativen Patienten zum Zeitpunkt der Diagnose; 38,71 ± 7,98 vs. 58,92 ± 7,88, p Schlussfolgerungen: HIV-infizierte Patienten werden in jungeren Jahren mit ASSC diagnostiziert im Vergleich zu HIV-negativen Patienten. F-18 FDG PET metabolische Aktivitat, insbesondere MTV, kann das Gesamtuberleben von Patienten mit ASCC vorhersagen. Es gibt keinen Unterschied im Gesamtuberleben von HIV-infizierten und HIV-negativen Patienten bei gleicher Therapie des ASSC.
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