Clinical and epidemiological studies of tinea versicolor in Kuwait.

2009 
Summary: Tinea versicolor in Kuwait was found to be more predominant among males (60.9%) than females (39.1%). Patients of the age group 20–29 years had higher frequency of infection (48.2%). These patients had had the longest durations of infection and the most frequent rate of occurrence: Their infection tended to be chronic and recurrent. The most common sites of tinea versicolor infection were the chest and neck in both male and female patients. Anatomical distribution of infection was remarkably different in males than females. Although lesions of tinea versicolor were typically observed in locations such as the shoulders, arms and abdomen, eruptions in the interdigital spaces, axillae, face and groin were also seen. The observation of tinea versicolor lesions in the interdigital spaces adds another atypical site of infection with M. furfur. Hyperpigmented lesions were more predominantly observed than hypopigmented type of lesions. This predominance of hyperpigmentation might be due to the presence of M. furfur which was found in abundance in the hyperpigmented lesions. Genetic transfer of susceptibility to tinea versicolor infection was not substantiated in our investigation, although we found that 17.7% of our patients had positive family history. Occurrence of tinea versicolor was more common in the summer and spring months (89.7%) and gradually dissipated during the autumn and winter months. This predominance of tinea versicolor might be related to the hot climate in Kuwait during the months of April to September. Our findings suggest that sweating may have no role in determining the intensity of tinea versicolor infection or the extent of lesions, rather it seems likely that it could be an important factor in producing the unpleasent symptoms of tinea versicolor once infection has been established. Zusammenfassung: In Kuwait kommt die Pityriasis versicolor unter Mannern (60,9%) haufiger vor als bei Frauen (39,1%). Besonders betroffen war die Altersgruppe zwischen 20 und 29 Jahren mit einem Anteil von 48,2%. Diese Patienten hatten auch die langste Dauer der Infektion und zeigten die groste Ruckfallrate: Bei ihnen tendierte die Mykose zu besonders chronischem und haufig rezidivierendem Verlauf. Die Pityriasis versicolor war am haufigsten an der Brust und am Hals bei mannlichen und weiblichen Patienten lokalisiert. Bei Mannern wies im ubrigen die anatomische Verteilung der Erkrankung deutliche Unterschiede zu der Verteilung bei Frauen auf. Obwohl die Veranderungen der Pityriasis versicolor in typischer Lokalisation wie Schultern, Armen, Abdomen beobachtet wurden, fanden sich auch Herde in den Interdigitalraumen, in den Achselhohlen, im Gesicht und in den Leistenbeugen. Die Beobachtung von Pityriasis versicolor-Herden in den Fingerzwischenraumen stellt eine neue atypische Lokalisation dar. Hyperpigmentierte Herde wurden haufiger beobachtet als hypopigmentierte. Das Uberwiegen der Hyperpigmentierung ist moglicherweise auf die Gegenwart von Malassezia furfur zuruckzufuhren, da der Erreger in den hyperpigmentierten Herden besonders reichlich gefunden wurde. Die genetische Ubertragung einer Anfalligkeit fur Pityrasis versicolor wurde durch unsere Untersuchungen nicht gestutzt, obwohl wir feststellten, das 17,7% unserer Patienten eine positive Familienanamnese hatten. Das Auftreten der Pityriasis versicolor war in den Sommer- und Fruhlingsmonaten haufiger (89,7%) und nahm wahrend der Herbst- und Wintermonate langsam ab. Dieses gehaufte Auftreten der Pityriasis versicolor ist moglicherweise durch das heise Klima wahrend der Monate von April bis September in Kuwait bedingt. Unsere Untersuchungen deuten darauf hin, das das Schwitzen keine Rolle fur die Intensitat oder die Ausdehnung der Herde bei der Pityriasis versicolor spielt. Es scheint eher wahrscheinlich, das das Schwitzen ein wichtiger Faktor fur die Entstehung unangenehmer Symptome bei der Pityriasis versicolor ist, wenn diese Infektion bereits vorliegt.
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