FAMILY PATTERNS OF GESTATIONAL AGE AT DELIVERY AND GROWTH IN UTERO IN MODERATE AND SEVERE CEREBRAL PALSY

2008 
SUMMARY The relation of familial factors to the aetiology of cerebral palsy was assessed in a case-control study of all moderate and severe cases born in Western Australia between 1980 and 1986. The data did not suggest recurrence of cerebral palsy, congenital malformations or reproductive loss in cerebral palsy families. Preterm and small-for-gestational-age birth recurred within both case and control families. Cases and controls did not differ significantly from their siblings in measures of intra-uterine growth, but (with the exception of controls unmatched for both birthweight and gestational age) were born significantly earlier than their siblings. A family history of preterm or small-for-gestational-age birth was found to affect the risk of cerebral palsy by influencing the risk of preterm birth or growth retardation in the index pregnancy. RESUME Particulates familiales d'âge de gestation a la naissance el de croissance in utero dans les formes d'IMC moderees ou graves La relation entre les facteurs familiaux et l'etiologie de l'IMC a eteevaluee dans une etude cascontrole de tous les cas d'IMC moderee ou severe apparues en Australie occidentale entre 1980 et 1986. Les donnees ne suggerent pas une frequence accrue d'autres cas d'IMC de malformations congenitales ou d'avortements spontanes dans les families d'IMC. La prematurite et le poids faible pour l'âge de gestation presentaient une frequence egale dans les families index et controle. Les cas d'IMC et les controles ne differaient pas significativement des fratries pour les mesures de croissance intra-uterine mais (a l'exception des controles non apparies a la fois pour le poids et l'âge de gestation) etaient nes significativement plus tot que les membres de fratrie. Une histoire familiale de prematurite ou de poids de naissance faible pour le terme s'est revelee affecter le risque d'IMC au travers du risque de prematurite ou celui de retard de croissance dans les grossesses index. ZUSAMMENFASSUNG Familiare Verteilung von Gestationsaller bei der Geburt und intrauterinem Wachstum bei Kindern mil masiger bis schwerer Cerebralparese Bei alien in den Jahren 1980–1986 in West Australien geborenen Kindern mit masiger bis schwerer Cerebralparese wurde das Verhaltnis zwischen familiaren Faktoren und Aetiologie der Cerebralparese in einer kontrollierten Fallstudie untersucht. Nach den Daten waren in Cerebralparesefamilien kein Wiederholungsrisiko von Cerebralparese, keine congenitalen Misbildungen und keine Unfruchtbarkeit zu befurchten. Fruh- und Mangelgeburten wiederholten sich sowohl bei den Fall- als bei den Kontrollfamilien. Patienten und Kontrollen unterschieden sich nicht signifikant von ihren Geschwistern hinsichtlich des intrauterinen Wachstums, aber (mit Ausnahme der Kontrollen ohne entsprechendes Geburtsgewicht und Gestationsalter) wurden signifikant fruher geboren als ihre Geschwister. Bei einer Fruh- oder Mangelgeburt in der Familienanamnese muste wegen der Moglichkeit einer Fruhgeburt oder einer Wachstumsverzogerung in der Schwangerschaft an das Risiko einer Cerebralparese gedacht werden. RESUMEN Patrones familiares de edad gestacional en el pario y crecimienlo intrauterino en la paralisis cerebral moderada y grave Se evaluo la relation de factores familiares sobre la etiologia de la paralisis cerebral en un estudio, usando controles de todos los casos moderados y graves nacidos en el Oeste de Australia entre 1980 y 1986. Los datos no sugieren una recurrencia de la paralisis cerebral, las malformaciones congenitas o de perdidas reproductivas en las familias con PC. Los casos preterminos y los pequenos por la edad gestacional recurrieron tanto en las familias con PC como en los controles. Los casos con PC y los controles no diferian significativamente de sus hermanos en las mediciones del crecimiento intrauterine pero (con la exception de los controles que no podian emparcjarse por el peso al nacer y la edad gestacional) nacieron significativamente mas pronto que sus hermanos. Se hallo que una historia familiar de pretermino o de pequeflo por la edad gestacional, afectaba sobre el riesgo de PC al influir en el riesgo de un nacimiento pretermino o de retraso en el crecimienlo en el indice de gestateon.
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