Objective: Tissue engineered blood vessels (TEBV) represent an innovative approach to overcome reconstructive problems associated with extended vascular diseases by providing small calibre vasular grafts. The aim of this study was to evaluate a novel biomaterial of bacterially synthesized cellulose (BC) as a potential scaffold for TEBV.
Background: Due to demographic change and increased risk for conventional surgery frailty is gaining importance in cardiac surgery as a decisive parameter for selection of conventional or interventional surgery. Nutritional laboratory markers are known to be altered in frail patients.
Objectives: Transcatheter (TAV) valve in valve (VinV) procedures are increasingly performed for treatment of degenerated conventionally implanted bioprosthesis. Correct sizing and positioning of TAV in VinV procedures, however, is not yet comprehensively evaluated.
Objectives: Among patients presenting for cardiovascular surgery, the percentage of elderly is growing constantly. Therefore, more frail patients are seen in our daily practice and it is our task as surgeons to evaluate the risk and benefit of an operation as minimal-invasive strategies are available. This study analyzes frailty scores and their predictive value in a cardiovascular patient population.
Objective: Post Cardiotomy Delirium (PCD) is a well known syndrome observed in 10–20%. PCD can cause severe agitation of the patient and may therefore be a significant risk factor for postoperative sternum instability. We investigated the extent of sternum instability as well as alleviation of PCD by means of propofol sedation.
Die Wiedererwärmung mit der Herz-Lungen-Maschine (14) wird als Methode der Wahl bei profunder Hypothermie mit Kreislaufversagen erachtet. Während der Körper bei tiefen Temperaturen, unter 25°C, gut gegen die Hypoxie durch den verminderten Sauerstoffbedarf geschützt ist, sind Temperaturen zwischen 26 und 32°C kritisch, weil der Sauerstoffbedarf im Gewebe steigt und eine ausreichende Herzleistung nicht vorhanden ist. Dieser Bereich kann mit der Herz-Lungen-Maschine gefahrlos durchschritten werden, der Kreislauf wird von der Maschine aufrechterhalten (1, 2, 6, 9, 12, 14, 15). Unterkühlte Patienten werden je nach Ursache und Intensität der Unterkühlung in der medizinischen, traumatologischen oder anästhesiologischen Abteilung aufgenommen, die Herzchirurgie wird verständigt, um eine Wiedererwärmung mit der Herz-Lungen-Maschine durchzuführen.